15 min check!

 

Klart! 15 minuter räcker gott o väl, körde hemmaträning idag, aptrist men övningarna käns så sjukt töntiga så hemma ser ingen, därav en fördel haha 🙂

 

15 varv på 15 minuter (missade varva en gång)


Här kommer mina övningar som alla kan göra. Ha nu en fin dag!

Puss Yaz:


Stjärna 4 st

Ställ dig med benen brett isär med vänster ben böjt i 90 grader framför höger med armarna sträckta rakt ut från kroppen. Hoppa upp och byt position på benen så att du landar med höger ben framför vänster. Upprepa.


Armhävning ben upp 4 st

Gör en armhävning och lyft upp vänster ben. Återgå till utgångsposition och upprepa med höger ben.


Stålmannen 5 st

Ligg på mage med händerna framför huvudet. Lyft händer och fötter så att endast bäckenet är i golvet. Lyft så högt du kan. Sänk dig sedan tillbaka.


Knäböj 4 st

Ställ dig med raka ben och axelbrett isär med fötterna. Böj på knäna så att de är böjda i 90 grader och dina lår är parallella med marken. Sträck på benen och återvänd till utgångsposition. Upprepa.


Sprattelgubben 2 st

Ställ dig i sidoplanka. Luta din kroppstyngd på vänster armbåge och vänster ben närmast marken. Se till att hålla kroppen i en rak linje och bålen spänd. Lyft höger ben rakt upp mot taket så högt kan och sänk det sedan kontrollerat ner till utgångspositionen. Upprepa.


Bred armhävning 2 st

Ställ dig i armhävningsposition med armarna brett i sär och händerna något riktade ut från kroppen. Sjunk ner tills du nästan nuddar golvet. Pressa dig tillbaks upp. Upprepa.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *