Så bränner man 200 kalorier på 15 min!

Hello! Dag 2 som var igår körde jag dessa övningar. Jag har ju en mätsticka som ger mig svar på hur mycket jag bränner, kommer upp strax över 200 kalorier på 15 minuters cirkelträning. Idag är det egen träning på schemat, så jag kommer nog köra samma som igår, en kvart om dagen, thats it!

Strech är bonus 🙂

KÖR HÅRT!

/Yaz


Boxarrullning 10 st

Stå i boxningsposition med händerna vid hakan och knäna något böjda. Böj på knäna och sänk kroppen med tyngden något på höger ben. Rulla över vikten på vänster ben och gå på tillbaka till utgångspositionen. Böj på knäna igen och rulla tillbaka.

Upphopp med armhävning 3 st 

Stå med fötterna något bredare än höftbredd. Hoppa upp och sträck dig mot taket. Landa på fötterna med böjda knän. Fäll dig framåt från den djupa landningspositionen och landa i armhävningsposition. Gör en armhävning och tryck sedan ifrån så att du kommer tillbaka upp i startläget.

Fällkniv (lätt) 10 st 

Sitt på rumpan med dina händer på golvet bakom kroppen. Lyft benen från golvet och sträck rakt ut. Dra tillbaka benen så långt du kan utan att nudda marken. Upprepa.

Sjömannen 4 st 

Placera dig i armhävningsposition. Gör en vanlig armhävning. När du sedan kommer tillbaka upp lyfter du höger hand mot taket samtidigt som du vrider överkroppen åt samma håll. Sänk armen långsamt och gå tillbaka till utgångspositionen. Upprepa på andra sidan.

Bulgarisk split 3 st 

Stå framför en stol. Lägg upp vänster fot på stolen bakom dig och låt tyngden vara på höger ben. Håll armarna framför dig. Böj höger ben och sjunk ner. När ditt ben är böjt i 90 grader pressar du tillbaka upp. Gör först alla repetitioner på höger ben och byt sedan till vänster.
  100/100
Extra övningar Utfört Mål Poäng
Stretch – Axel

Utförande: Ta ett djupt andetag och sätt vänster hand i sidan med handens översida vilande mot höften. Ta tag med höger hand om armbågen och dra inåt samtidigt som du andas ut.
  5/5
Stretch – Höftböjarna

Utförande: Dra in luft och blås sedan ut den samtidigt som du pressar fram höften och sjunker ner. Ta ett nytt andetag och pressa ner lite mer. Håll stretchen i 30 sekunder och byt sedan sida.
  5/5
Stretch – Raka ben

Utförande: Dra in luft och blås ut den samtidigt som du sänker dig mot benen genom att dra överkroppen mot fötterna med hjälp av händerna. Håll ryggen sträckt samtidigt som du tittar framåt. Håll stretchen i 30 sekunder.
  5/5
Stretch – Säte

Utförande: Ta ett djupt andetag och dra vänster ben mot bröstet på utandningen. Håll stretchen i 30 sekunder samtidigt som du andas djupt. Försök dra höger ben allt längre mot bröstet. Byt sedan sida.
  5/5
Stretch – Stående bröst

Utförande: Ta ett djupt andetag och fatta händerna bakom ryggen. Pressa armarna neråt, axlarna bakåt och bröstet framåt. Ta ett nytt djupt andetag och fortsätt att pressa. Håll kvar i 30 sekunder.
  5/5

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *