Ynka 200kr gör skillnad!

När jag tömde brevlådan i dag så låg det självklart massa reklam och räkningar…. Suck!
Men mitt i allt låg något som gjorde mig så glad 🙂 Ett brev från mitt fadderbarn jag har på Haiti! Han hade målat en liten teckning och sen hade han skickat med sitt betyg.

Han var godkänd i alla ämnen och får flytta upp en klass 🙂 Det gör en så glad att de ynka 200kr i månaden verkligen gör nytta. Det härligaste är att han vill att jag ska se det…. Min önskan är att få åka och hälsa på honom, någon som vill bidra? Hahahaha!

Nu ska jag strax ha klass 🙂
Later,
Marie

Så bränner man 200 kalorier på 15 min!

Hello! Dag 2 som var igår körde jag dessa övningar. Jag har ju en mätsticka som ger mig svar på hur mycket jag bränner, kommer upp strax över 200 kalorier på 15 minuters cirkelträning. Idag är det egen träning på schemat, så jag kommer nog köra samma som igår, en kvart om dagen, thats it!

Strech är bonus 🙂

KÖR HÅRT!

/Yaz


Boxarrullning 10 st

Stå i boxningsposition med händerna vid hakan och knäna något böjda. Böj på knäna och sänk kroppen med tyngden något på höger ben. Rulla över vikten på vänster ben och gå på tillbaka till utgångspositionen. Böj på knäna igen och rulla tillbaka.

Upphopp med armhävning 3 st 

Stå med fötterna något bredare än höftbredd. Hoppa upp och sträck dig mot taket. Landa på fötterna med böjda knän. Fäll dig framåt från den djupa landningspositionen och landa i armhävningsposition. Gör en armhävning och tryck sedan ifrån så att du kommer tillbaka upp i startläget.

Fällkniv (lätt) 10 st 

Sitt på rumpan med dina händer på golvet bakom kroppen. Lyft benen från golvet och sträck rakt ut. Dra tillbaka benen så långt du kan utan att nudda marken. Upprepa.

Sjömannen 4 st 

Placera dig i armhävningsposition. Gör en vanlig armhävning. När du sedan kommer tillbaka upp lyfter du höger hand mot taket samtidigt som du vrider överkroppen åt samma håll. Sänk armen långsamt och gå tillbaka till utgångspositionen. Upprepa på andra sidan.

Bulgarisk split 3 st 

Stå framför en stol. Lägg upp vänster fot på stolen bakom dig och låt tyngden vara på höger ben. Håll armarna framför dig. Böj höger ben och sjunk ner. När ditt ben är böjt i 90 grader pressar du tillbaka upp. Gör först alla repetitioner på höger ben och byt sedan till vänster.
  100/100
Extra övningar Utfört Mål Poäng
Stretch – Axel

Utförande: Ta ett djupt andetag och sätt vänster hand i sidan med handens översida vilande mot höften. Ta tag med höger hand om armbågen och dra inåt samtidigt som du andas ut.
  5/5
Stretch – Höftböjarna

Utförande: Dra in luft och blås sedan ut den samtidigt som du pressar fram höften och sjunker ner. Ta ett nytt andetag och pressa ner lite mer. Håll stretchen i 30 sekunder och byt sedan sida.
  5/5
Stretch – Raka ben

Utförande: Dra in luft och blås ut den samtidigt som du sänker dig mot benen genom att dra överkroppen mot fötterna med hjälp av händerna. Håll ryggen sträckt samtidigt som du tittar framåt. Håll stretchen i 30 sekunder.
  5/5
Stretch – Säte

Utförande: Ta ett djupt andetag och dra vänster ben mot bröstet på utandningen. Håll stretchen i 30 sekunder samtidigt som du andas djupt. Försök dra höger ben allt längre mot bröstet. Byt sedan sida.
  5/5
Stretch – Stående bröst

Utförande: Ta ett djupt andetag och fatta händerna bakom ryggen. Pressa armarna neråt, axlarna bakåt och bröstet framåt. Ta ett nytt djupt andetag och fortsätt att pressa. Håll kvar i 30 sekunder.
  5/5

Funny week :)

Denna vecka är väldigt speciell…. jag har totalt 14,5 klass i Pole, nästan 17 timmar alltså. Jag älskar ju att undervisa i Pole och att få jobba med det man brinner för är lyx! Event byrån rullar på i ganska långsamt tempo men vi får in projekt iaf och de är de som räknas 🙂

Förutom mitt roliga jobb så har jag 3 event jag ska gå på denna vecka…. bizzy, bizzy 😉 Event nummer 1 är i morgon kväll, A perfect day heter eventet och är i 2 tim här i stan…. Det är skönhet i fokus. Här har jag plus 1 så har ni inget att göra i morgon kväll let me know så kan ni hänga med 🙂

 

Event nr 2 är på fredag, vid lunch. Metro mode fashion by Gina Tricot bjuder in till lättare mat och dryck och härligt mingel.

Sista eventet denna vecka är på lördag kväll på Cafe Opera, det är efterfesten som Metro mode fashion by Gina Tricot har mellan 20-23, innan nattklubben öppnar för allmänheten. Även här har jag plus 1 om någon är sugen på att följa med 🙂

Det är såklart lyx att gå på alla dessa event, det är gratis mat och dryck och på de flesta event går man hem med en lyxig goodie bag innehållande härliga produkter.

 

Något annat jag oxå ser fram emot denna vecka är söndagens brunch 🙂 Då ska jag äntligen få träffa Jenny igen, hundra år sen… hon repar för Evita på Göta Lejon och denna vecka är det premiärvecka så hon jobbar dygnet runt!

Ett besök hos naprapaten på torsdag och mjuka upp denna stela, trötta kropp sen ska jag äntligen unna mig att fixa till mina naglar. Jag hoppade över det sist så nu är det nästan 8 veckor sen sist och de ser för jä***ga ut!

 

This is my week, a funny week!

Marie

Sovit på en spikmatta!


Måste säga att det var en udda sovupplevelse! Jag låg på den halva natten, man kan inte tumla runt, stilla på rygg är det som gäller.

När min vän sa att det skulle hjälpa min nackspärr att bli bättre så hade hon fasiken rätt! Musklerna slappnar av och krampen ger sig.

Inte helt återställd men nästan 🙂

Kram
Yaz