Dubai dag 3 :)

Efter ytterligare en natt med alldeles för lite sömn, typ 5 tim så skuttade vi upp ur sängen (läs drog oss upp ur sängen men släpande fötter) och gick ner till beachen…. Sååååå underbart skönt! Varmt som tusen men vi njöt.

Skrattade åt alla våra galna upptåg denna resa, helt sjukt vad vi var med om konstiga saker.

Efter ett par timmar gick vi in på rummet och gjorde oss i ordning för lite shopping. Om ni inte har varit i Dubai och älskar att shoppa: ÅK DIT! Helt galna gallerior.

Denna gång åkte vi till Emerates mall, det är där de inomhus byggt en skidstad, backar, liftar… ja allt….

Tydligen minus 3 grader där inne….
Jag kan ändå förstå varför de bygger skidbackar, hookeyrinkar osv… för på dagarna är det helt galet varmt och då kan de vara skönt att åka dit 🙂

André rekommenderade en restaurang inne i emerates mall som heter Cheesecake factory så där blev det lunch… OMG… vilka pastor… Deras meny var den längsta jag sett, inte lätt att välja 🙂 Till slut blev det scampi pasta till mig och kyckling/scampi pasta till Yaz 🙂

Efteråt: MATKOMA!!!

Strosade runt lite i butiker och hittade Yaz levene 😉

Lite shopping blev det men kan ärligt säga att man blir ganska mätt när man ser alla butiker, man hinner knappt runt halva gallerian på en hel dag.

Vi köpte det vi tittat på några dagar tidigar och sen åkte vi hem till hotellet 🙂

Sista kvällen spenderades med att kolla all shopping och dricka champagne på balkongen 🙂

Att sitta kl 20 på kvällen och dricka skumpa på balkongen och se tillbaka på alla fantastiska dagar är galet… Än en gång: VILKEN JÄ**A RESA detta var…

På kvällen tänkte vi äta på marinan så jag och Yaz tog en taxi dit, hittade ett mysigt ställe och tänkte beställa in ett glas vin…. trodde vi ja. De serverade inte alkohol i hela marinan.

Vi ringde André som var påväg till oss så vi mötte upp han i marina mall, promenade dit från restaurangen var…. hur ska jag säga…. PISSJOBBIG!!

Vi frågade första personen om vägen varpå han beskrev det så här: Ser ni den där bron? Jag: japp (den var ca 100m bort) Han: där är det…
Vi promenerade dit… frågade nästa varpå jag fick detta svar: Ser ni den där bron (en annan längre bort) Jag:  Ja det gör jag…. han: där är det.

Vi gick och gick och gick… i HÖGKLACKAT!!!

Tillslut kom vi fram och André var där för läääänge sen. En taxi igen och vi drog till Sout Medinat 🙂

Promenerade runt lite och tog lite kort 🙂

Här är världens enda 7-stjärninga hotell 🙂

Vi hamnade på en libanesisk restaurang med denna utsikt!

Allt är så vackert, jag kan inte sluta säga det….. det är den vackraste staden jag varit i 🙂

Vi beställde massor med god mat och tänkte ta en flaska vitt libanesiskt…. MEN…. inte heller dem serverade alkohol denna kväll…. INGEN I HELA DUBAI, detta pga att det var en religös festival. Så från 18 på kvällen till 6 på morgonen var det helt alkoholfritt på alla restauranger, pubar och krogar.

Så vår sista kväll vart alkoholfritt… kanske lika bra… 🙂

Hemma på hotellet vid 1 tiden, packa de sista och sen sova. Kl 4 ringde hotellväckningen och halv 5 var bilen där…
Sov ett par timmar på flyget men kan säga att det var tunga timmar på jobbet. Totalt 13 timmars sömn på 3 nätter är inget att rekommender när man paserat 30 strecket 😉

Både jag och Yaz drog direkt från Arlanda express till jobbet… min väska pajade, ett hjul gick av så jag fick bära all packning… 🙁

Somnade gott i måndags kväll 🙂

TUSEN TACK YAZ för en fantastisk resa!
Läsare….. vi planerar redan en ny 😉