Hur är er beachform?

Tycker man ser i varenda tidning nu: ”så går du ner 5kg innan midsommar”, ”snabbaste vägen till platt mage” osv… Men hur är er beachform egentligen?

Jag har ju under en längre period haft som mål att ”forma” om mig, jag har inte haft problem med övervikt mer än ett par kärlekskion på ca 3-4, dvs de kilorna jag går upp och ner hela tiden beroende på hur man mår. Tror de flesat av oss har sånna kilon, tjejer alltså!

I morse när jag vaknade och gick ut i köket för att ge katten mat så passerade jag en helkropps spegel, jag vände mig mot den i bara trosor och måste säga att SHIIIIIT vad det har hänt grejer med min kropp. Nu börjar man se konturerna av mina armar och axlar, en snygg axel, biceps och triceps har formats till. Ryggen är muskelös och jag tror att Polén har en stor de.

Det jag är mest nöjd med är att man nu börjar se 4 nääääästan 6 rutor på magen 🙂 Wohooo….. lycka…..

Jag är ingen som tänker ta bild på mig själv när jag spänner mig men detta kort kanske kan visa lite hur man börjar se konturerna på magen, och då är detta kort taget för 1½ månad sen 🙂

(ni får ursäkta min min på denna bild, tror jag var lite väl koncentrerad)

Jag kämpade alltid mot vikten förut, men sen insåg jag att det var helt fel. Så i februari tog jag måttbandet och mätte mig och den stora skillnaden är mina lår, totalt 4 cm runt låren har jag strama till 🙂 Det är ca 1 cm i månaden… detta kanske inte låter mycket men jag strävar mot långsiktiga mål och inte gå ner snabbt för att sen gå upp igen. De senaste två veckorna har det hänt massor 🙂

Jag har inte ställt mig på vågen på väldigt länge och det är helt oväsentligt vad den visar. Jag känner mig mera fast och fin och det är huvudsaken 🙂

Att mina armar, axlar, rygg och bål blivit formade som de är är pga Polén, det är en grym träningsform som man dessutom blir enormt stark av oxå 🙂 Dessvärre ligger mina ben efter lite men det ska bli ändring, i kväll ska jag och Yaz till gymmet och pumpa ben… tisdag= pumpa ben 😉 Efter det ska vi möta upp Anki, Neda och Anna för en AW 🙂

Under denna tid som jag ”format” kroppen har jag ätit bra:

Frukost: ½ lätt kesella burk, färska jordgubbar, 1tsk flytande honong och en banan

Lunch: Ska jag träna den dagen är det lite kolhydrater och massa protein och fett, träningsfri dag inga kolhydrater utan bara protein och fett

Middag: Inga kolhydrater och massa protein och fett.

Viktigaste för mig har varit mellanmål, inte så mycket frukt… det är ganska mycket socker, iofs fruktsocker men jag försöker hålla mig ifrån det iaf. Keso med kalkon och avokado har bland annat varit ett bra mellanmål.

Under denna period har jag inte drukigt någon alkohol eller läsk alls…. eller de senaste 1½ månaden. Jag har haft en ätardag i veckan men med ätardag menas INTE frossa. Jag har unnat mig en brödbit till fukost och max 15-20 godisbitar.

Jag har även börjat äta magnesium som kost tillskott, detta är muskelavslappnande så jag tar det (400mg) en timme innan jag ska sova. Magnesium är naturens lugnande medel som gör det väsentligt för nerver och muskler ska fungera effektivt. Magnesum hjälper även till att omvandla blodsockret till energi, några känner att sötsuget minskar och för mig har det blivit så samt att jag tyvärr tappat aptit :/ Jag som lätt får kramp på Polén ska absolut ta magnesium då det motverkar just kramp 🙂

Jag är långt ifrån nöjd när det kommer till hur min kropp ser ut men jag är en bra bit på väg 🙂 Jag känner mig slankare och starkare, känner att min kropp fungerar mera funktionellt men bättre ska den bli!! Jag kommer inte behöva stå i vassen i sommar.

 

Puss & Kram

Marie

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *